Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.

Sider: [1] 2 3 4
Forfatter Emne: Les Lanciers
Andrea-
Zielinski
Newbie
Send besked
Indlæg Les Lanciers
den: May 15, 2012, 22:21

Hey all!

Jeg tænkte på, om det ikke kunne være mega fedt at arrangere en fest en af aftenerne, hvor vi f.eks. kunne danse les Lanciers? Jeg har lige selv for nyligt opført det til den obligatoriske 3.G-galla, og selvom dansen måske ligger langt væk for nogle af jer, er der jo intet i vejen for, at vi kunne arrangere at øve/lære dansen inden Khypris?
Jeg synes personligt, at les Lanciers er en fantastisk dans og den nærmest bønfalder jo om at blive danset til et live - så hvorfor ikke lade det være Khypris?

Mvh.
Andrea el. Lucrezia Corynna Pirazzo

Sara-
Soegaard
Newbie
Send besked
Indlæg Re: Les Lanciers
den: May 15, 2012, 22:25

Det kunne være meget fedt at prøve, dog er jeg selv HTX student og har aldrig lært at danse les Lanciers. Men det ville kunne tilføje noget stemning. Skulle det så være for hele Khypris eller kun for en type folkeslag??

Andrea-
Zielinski
Newbie
Send besked
den: May 15, 2012, 22:30

Altså, hvis der er noget, der kan skabe intriger, så er det da hvilken dame, herrerne byder op til dans - eller vælger ikke at byde op til dans, så allersjovest ville det da være, hvis det var for alle.

Jeanett-
Greve
Newbie
Send besked
den: May 15, 2012, 22:41

Jeg har lidt svært ved at se om scenariet kan bære det. Da det jo ikke skal være et oh-de-lolly-jolly scenarie, men det stik modsatte.
Og desuden ved jeg at lanciers tit og ofte bliver brugt når der er de så kaldte BAL-scenarier, så det er ikke fordi det ikke bliver brugt... Men tror altså også kun det er de færreste der har lyst til at danse (uden at være påvirket af alkohol) og så især lanciers, som jo bare er ufattelig svær at lære... Så dem der nok kan den bedst er folk der lige er gået ud af det almene gym...
Men du slår dig bare løs....

The vice Mama in the house of courtesans... Casa di Bella... If you can afford one of my girls you are truly wealthy...

Tore-
Plougheld
Newbie
Send besked
den: May 15, 2012, 23:49

Super initiativ!! Det kan jeg kun støtte op om.

Laiv handler netop om at slå sig løs og afprøve egne grænser og muligheder, og jeg har ageret danseinstruktør til tilstrækkelig mange scenarier gennem de seneste 10-12 år til, at jeg tror der er et fænomenalt potentiale her. Og, som du, Andrea, selv er inde på, med alle muligheder for at koble konflikt / statusspil på.

Lad folk mødes og se, om vi kan tage de første ture i dansen uden at træde hinanden for meget over tæerne (diverse kamphaner / høner vil måske netop benytte lejligheden til at træde hinanden over tæerne både i bogstavelig og overført betydning) og så er der dæleme lagt op til fest - med eller uden alkohol.

Jeg skal nok levere noget brugbar musik, og om nødvendig tage tjansen som dansemester hvis der er opbakning til det.

Det er ikke sværere end vi selv gør det til :-)

Kathrine-
Abel
Newbie
Send besked
den: May 16, 2012, 01:19

Umiddelbart synes jeg det er en fantastisk idé!
Specielt fordi jeg virkelig godt kan se det fede i at danse lanciers i pis-renden i Khypris! De dekadente og de bondske alle de der gerne vil være så meget mere end de virkelig er, hiver op i skørterne, hæver næsen i sky og virkelig selv mener at de er noget så fine på den i den lille by.

"Jo jo, nok er Khypris ikke verdens centrum, men derfor kan man vel godt have en smule elegance?"

Jeg kan i hvert fald helt sikkert se Enkefrau Heike hanke op i stokken, nikke til sin dansepartner og træde et par cache trin.

Daniel-
Bliss
Newbie
Send besked
den: May 16, 2012, 09:37

Fed ide. Lyder rigtig godt :-)

Eva Helene-
Antonsen
Newbie
Send besked
den: May 16, 2012, 11:05

Som Jeanett siger, er jeg også lidt i tvivl om det kan bære det, men på den anden side, er jeg ikke i tvivl om, at det hurtigt vil vise sig, når scenariet først går i gang.

Personligt vil jeg helt sikkert kunne bruge 'eventet' i mit rollespil - som kurtisaner vil jeg da se det som reklame for mig selv og mit hus, og som en mulighed for at fremvise vores magt, rigdom og elegance. :)

Godt initiativ hvis det falder i hak med scenariet. Men da jeg gik ud af gymnasiet i forrige årtusinde, har jeg nok brug for lidt undervisning først, så evt. kunne der måske arrangeres lidt privat undervisning i Casa di Bella (Kurtisanernes hus, hos Tileanerne). Kurtisanerne betaler selvfølgelig en ærlig pris for sådanne tjenester. Det er jo faglig udvikling og opkvalificering ;)

Contessa Bianca - Ældste, dygtigste og mest erfarne kurtisane i Casa di Bella - og retmæssig tronfølger, til titlen som 'Mamma' i Casa di Bella.

Thomas-
Aagaard
Administrator
Send besked
den: May 16, 2012, 14:12

Dette er min personlige holdning og ikke noget vi har diskuteret.
Jeg vil jo mene at rollespil bla. handler om at læse arrangørernes vision og så spille den...

Som Jeanette skriver, Khypris er ikke et hyggeligt sted og det er ikke en sommerfest vi spiller... og det er ikke et hyggeligt balscenarie. Der har været ,og vil komme, mange andre scenarier hvor det er mere passende...
Som f.eks midsommerdysten, Rankespil og Troldtøj, Two Cities, Vergessen, Khypris 1, osv...
Faktisk har de fleste af vores to foreningers sommerscenarier på en eller anden måde haft fest, turnering eller andet... hvor man kunne havde danset (og det er blevet gjort til et par af dem)...
Så dette scenarier er nok det af vores mange scenarier hvor det passer dårligst ind med et stort bal...

Hvilket kultur danser Les Lanciers? Den burde vel være Bretonsk... men det passer kun til adelige, og jeg tvivler på at det er noget i får ridderne med på at danse med bønder...
Stilen er alt for "stiv" til at det kan være noget almindelige mennesker danser.

Så hvis formålet er at få lidt feststemning, så tror jeg det er langt bedre at få folk med på en eller anden simpel og langt mere "fri" folkedans... Men er feststemning noget vi ønsker?

Hvis man finder en løsning på byen problemer, så ja.
Hvis folk indgår store og vigtige aftaler, så ja, hold da en fest for venner og allierede...
Men vi har intet ønske om en stor byfest. (for det scenarie har vi lavet flere gange før)

MEN omvendt kan jeg godt se at det kan bidrage til konflikterne, hvis det udføres rigtigt.
Og jeg kan også sagtens se det sjove i at bretonsk pak, Tileanske bøller og borgere fra De Tretten stater forsøger at være fine og danse som de rige, imens de er ved at skvatte i mudder, pis og blod på Verenas plads... :-)

Så tænk over hvordan det bidrager til den stemning vi ønsker... og sikre jer at det ikke modarbejder den. Og så slå jer endeligt løs...

Michael-
Gärtner-
Nielsen
Newbie
Send besked
den: May 17, 2012, 19:10

Jeg synes det er et godt koncept og det skal da føres ud i livet. Jeg ved ikke om jeg har tid/lyst på dagen, eller om min karakter overhovedet har det - så det kan jeg ikke lige love noget om, men folk der danser af en eller anden god grund er da et godt tegn på en eller anden form for glæde.

Og man gør da først et scenarie til et gangster scenarie hvis der er folk der bliver dolket imens de har det sjovt. :)

- Migal

Sider: [1] 2 3 4
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.257 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.