Dette er min personlige holdning og ikke noget vi har diskuteret.
Jeg vil jo mene at rollespil bla. handler om at læse arrangørernes vision og så spille den...
Som Jeanette skriver, Khypris er ikke et hyggeligt sted og det er ikke en sommerfest vi spiller... og det er ikke et hyggeligt balscenarie. Der har været ,og vil komme, mange andre scenarier hvor det er mere passende...
Som f.eks midsommerdysten, Rankespil og Troldtøj, Two Cities, Vergessen, Khypris 1, osv...
Faktisk har de fleste af vores to foreningers sommerscenarier på en eller anden måde haft fest, turnering eller andet... hvor man kunne havde danset (og det er blevet gjort til et par af dem)...
Så dette scenarier er nok det af vores mange scenarier hvor det passer dårligst ind med et stort bal...
Hvilket kultur danser Les Lanciers? Den burde vel være Bretonsk... men det passer kun til adelige, og jeg tvivler på at det er noget i får ridderne med på at danse med bønder...
Stilen er alt for "stiv" til at det kan være noget almindelige mennesker danser.
Så hvis formålet er at få lidt feststemning, så tror jeg det er langt bedre at få folk med på en eller anden simpel og langt mere "fri" folkedans... Men er feststemning noget vi ønsker?
Hvis man finder en løsning på byen problemer, så ja.
Hvis folk indgår store og vigtige aftaler, så ja, hold da en fest for venner og allierede...
Men vi har intet ønske om en stor byfest. (for det scenarie har vi lavet flere gange før)
MEN omvendt kan jeg godt se at det kan bidrage til konflikterne, hvis det udføres rigtigt.
Og jeg kan også sagtens se det sjove i at bretonsk pak, Tileanske bøller og borgere fra De Tretten stater forsøger at være fine og danse som de rige, imens de er ved at skvatte i mudder, pis og blod på Verenas plads...
Så tænk over hvordan det bidrager til den stemning vi ønsker... og sikre jer at det ikke modarbejder den. Og så slå jer endeligt løs...
|
Login eller registrer
Enter your WordPress.com blog URL
http://.wordpress.com
Proceed