Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.





Sider: [1]
Forfatter Emne: Tak for et fedt scenarie
Jonathan-
Madsen
Newbie
Indlæg: 31
Send besked
avatar
Indlæg Tak for et fedt scenarie
den: July 16, 2012, 00:06

så er man kommet hjem fra Khypris. Føderne er ømme, vablerne er store, hovedet er solskoldet, armene er næsten uden følelse efter nedpilning, stemmen er ødelagt og hæs, og alt ens tøj er vådt og lugter af hengemt kælder. Så alt i alt et rigtig fedt scenarie. :D :D Har haft det pisse hyggeligt, har mødt nye mennesker, og genmødt folk fra andre gange. Har hygget mig, har sunget, drukket, spillet rollespil, fået skabt spil, grint og moret mig. Har haft super fede stunder, og stille stunder, men aldrig en træls stund (udover da vores telt sejlede, og alt blev vådt), men selvom alt blev vådt, var det alligevel noget man kunne grine af.

Tak til alle jer der var med til at gøre det her til et af de mest mindeværdige scenarier jeg længe har oplevet

Til alle jer der gik før aftensmad og efterfest, i er gået glip af et himmelsk måltid at det vidunderlige køåkkencrew, der samtidig med at de forberedte aftensmad, formåede at holde os alle sammen kørene og i live under nedpilning. I er awesome.

Til alle jer der blev til hele efterfesten, jeg håber (og ved) at i har en fed fest, ville gerne have været der, men var død (og savnede min kæreste og seng ;p)

Til alle jer jeg har spillet sammen med, og har haft gode stunder med, jeg håber vi ses igen en dag, til flere fede stunder.

Tak for Khypris år 1. Tak til Thomas Aagaard og Allan Davidsen for et super fedt scenarie, i har gjrt det godt.

Mvh
Jonathan Madsen

Albricht Lockhausen (den falske Ranaldpræst, Skjald, og lystig svend)
senere som Frode Fisker, der endelig fik sin snapper. ;p

jonatanfab-
er
Newbie
Indlæg: 3
Send besked
avatar
Indlæg Re: Tak for et fedt scenarie
den: July 17, 2012, 14:24

Jeg har startet en evalueringstråd inde på rollespil.dk, så andre også kan følge med. Tak, lykønskninger og lign. synes jeg bestemt skal skrives alle steder. ;)

http://www.rollespil.dk/forum/khypris-%C3%A5r-1-12-16-juli-2012-troa-og-einherjerne

Mvh Jonatan Faber

Kathrine-
Abel
Newbie
Indlæg: 15
Send besked
avatar
Indlæg Re: Tak for et fedt scenarie
den: July 20, 2012, 20:04

Jeg vil opfordre alle til at skrive en evaluering. For arrangørerne er disse guld værd! For kommende arrangører kan de blive guld værd, og vi medspillere synes de er fantastiske at læse.

Derfor, gør os alle sammen en lækker tjeneste. Evalueringer behøver ikke være lange romaner, puntform er også et godt arbejdsredskab.

Venligst Kathrine Abel
- Enkefru Heike.

Christian-
Gjelstrup
Newbie
Indlæg: 40
Send besked
avatar
Indlæg Re: Tak for et fedt scenarie
den: July 21, 2012, 17:10

Aldrig før har et så godt scenarie haft så meget mudder. Jeg spillede den bretonnianske vinbonde med den grønne strudhætte, og jeg vil gerne takke jer alle for en fantastisk oplevelse. Man kunne virkelig mærke at arrangørerne brændte for deres værk og gik i spidsen for det, og ikke, som jeg har prøvet i flere forskellige kampagner jeg tidligere har spillet i, taler med to tunger ved at sige ”vi er super glade for vores kampagne, og vi vil gøre alt for at den bliver endnu bedre” når de taler i offentlighed overfor spillerne, og siger ”dette her er ikke seriøst rollespil men kun træningsrollespil, men de uforstandige spillere er glade for det fordi de aldrig har prøvet rigtigt rollespil, så vil lader det være som det er” når de er alene sammen med deres venner.
Positive ting:
Velfungerende regelsystem. Reglerne var skåret ind til det allermest nødvendige, og kan-man-så-kan-man-reglen var hovedreglen. Dette er altid det første jeg tjekker når jeg vælger hvilke scenarier jeg vil deltage i. Det er mit håb, at arrangører der bruger den slags regelsystemer vil formere sig og opsluge alle de uduelige arrangører som stadig, i vore dage, tror man kan bruge bordrollespilsregler til liverollespil.
Seriøse rollespillere med høj kostumestandard. I tager imod de bolde jeg smider til jer og aflevere tilsvarende (eller større) bolde tilbage til mig, gid der var flere af jeres slags. Der var flere gange hvor jeres in-game handlinger gjorde mig nervøs eller indgød respekt for jer off-game. I var alt for mange til at jeg kan huske jer alle, så jeg undlader helt at nævne nogen af jer direkte. Ingen nævnt, ingen glemt.
Omfattende spiløkonomi. Aldrig før har jeg oplevet tre forskellige slags møntfod i spil på én gang, det fungerede godt og var virkelig spilskabende.
Markhusene, teltene og stierne af treller. Fantastisk stykke arbejde fra arrangørerne og deres hjælpere. Jeg tør slet ikke tænke på alt det arbejde det har krævet at arrangere Khypris.
Afsidesliggende spilområde fri for hundeluftere, motionsløbere og cykelryttere. Man ser dem konstant til de sjællandske kampagner hvor de ødelægger illusionen.
Gode off-game faciliteter. Jeg var glad for at der var rigtige toiletter og ikke klamme godic-toiletter, de er bare det værste jeg ved, jeg vil hellere skulle skide i et hul i jorden på spejder-manér end godic-toiletter.
Gode boligforhold til mig og de andre vinbønder der var lykkeligt skånet for mudderet fordi vi boede i et permanent bindingsværkshus (MED gulv) uden for Khypris.
Kasinoet var en god mulighed for at slå tiden ihjel i døde perioder af spillet (som jo er uundgåelige til et rollespil af 60 timers varighed uanset hvor kompetente arrangørerne og spillerne er). Maskeballet, dukketeatret og retssagen mod General von Eisigfurt var også rene foræringer af spil, hvor man kunne se på og næsten ikke behøvede at give noget spil til gengæld.

Inden jeg kommer til de hvad der kunne have været bedre, skal det lige siges at det kun er småting i forhold til alle de positive ting.

Hvad der kunne have været bedre:
Manglende kommunikation mellem arrangører og spillere. Starten af spilgangen om torsdagen var noget værre rod, nogle på mit (vinbøndernes) hold troede at vingårdens bod i byen var lukket og flyttet til selve gården på grund af mudderet i gaderne, mens andre troede at den helt var droppet. Og da arrangørerne afkræftede begge dele, troede de andre som jeg i starten passede boden sammen med at vi ikke skulle sælge vin ved den men blot tage imod bestillinger. Senere, da jeg havde snakket med arrangørerne og misforståelsen var blevet udredt, var der så nogle tileanere som smed os ud af boden og overtog den, jeg fandt aldrig ud af om det var fordi de off-game troede at boden var deres eller om det var bevidst en in-game kapring, at dømme efter tileanernes forvirrede ansigsudtryk da jeg vendte tilbage med ridderne og tog boden tilbage, har de off-game troet at boden var deres. Senere endnu, faktisk under hele scenariet, påstod folk fra de andre kroer og udskænkningssteder at arrangørerne ikke ville give dem vin fordi de skulle købe vinen in-game af os (vinbønderne), men vi havde fået at vide at de andre ville få vin leveret af arrangørerne og at vi kun måtte sælge dem vin pr. glas og ikke pr. hele flasker.
Selvom mig og de andre vinbønder slap for mudder, skal man ikke tro at det var lutter fornøjelse at bo i bindingsværkshuset uden for byen. De første mange timer efter at man havde tændt op i vingårdens ildsted, virkede skorstenen ikke ordentligt så halvdelen af røgen søgte op på loftet hvor jeg sov og havde alle mine ting, som stadig stinker slemt af røg. Loftet var heller ikke forsvarligt bygget, onsdag aften var der to tunge plader der faldt ned fra loftet, heldigvis var der ikke nogen som sad under dem da det skete, men det ville der have været hvis det skete en time tidligere, og så havde vedkommende fået hjernerystelse (mindst!). Vi måtte gå varsomt for ikke at ryge igennem loftet.
Spilområdet havde for let ved at blive mudret. Man kan ikke gardere sig i mod mudder og regn, men man kan vælge et spilområde som har sværere ved at blive mudret når det regner. Heldigt at Khypris arrangører var så kompetente som de var, den omgang regn og mudder kunne med lethed have ødelagt et scenarie med mindre kompetente arrangører og spillere. Selvom Khypris som helhed var en rigtig god oplevelse, så tror jeg Khypris ville have været en langt bedre oplevelse hvis ikke der havde været mudder. Jeg har nu lært, at et telt med bund er bedre at bo i end et markhus uden bund, eftersom markhusenes 360 graders illusion bliver helt ødelagt når man vader rundt i mudder indendørs.
Man ikke kunne bestille plads til Khypris uden mad og få rabat ligesom til Krigslive 9 (eller til hareskoven hvor mad ikke er inkluderet i prisen, så alle spillere selv skal sørge for mad), det er dyrt at være fødevareintolerant når man spiller rollespil. Men hvis maden ikke havde været inkluderet i prisen, så havde jeg alligevel syntes at 700 kr. er billigt for et så omfattende scenarie som Khypris.
Ulige fordeling af treller. Nogle steder var der lagt to treller af gangen, andre steder var der store huller i stierne så man måtte vade i mudder til op over anklerne. Det have været bedre om der kun var ensporede trelle-stier så der til gengæld var stier overalt og flere treller til at have inde i markhusene. Jeg ved godt at der så ville være nogen der måtte gå til side når folk skulle forbi hinanden, men det er bedre end at man slet ikke kan komme tørskoet over. Ikke desto mindre er jeg imponeret over at der overhovedet var lagt treller ud, det ville der næppe have været til en sjællandsk kampagne.
Forbud mod at nævne heste. Det var for skørt at tegningen af hesten på dukketeatret havde fået et enhjørningehorn klistret i panden, min sidemand under forestillingen troede det var der ved en fejl og forsøgte at hive det af (men blev standset), og jeg mødte flere gange folk som brød forbuddet og talte om heste alligevel, hvilket jeg ikke bebrejder dem. Hestedebatten er ikke noget særligt i sig selv, men den er mere end noget andet et symptom på kultursammenstød mellem det jyske og det sjællandske rollespilsmiljø.

Konklusion:
Kåre Murmann Kjær sagde på et tidspunkt at Khypris år 1 ville blive et 11-tal på den gamle karakterskala hvor 13 er højeste karakter, og det vil jeg mene at han fik ret i, jeg giver Khypris 11 i karakter. Som tidligere nævnt er de positive ting langt større end de negative, og de små negative ting der rent faktisk var, er ikke værre end hvad jeg er vant til fra tidligere rollespil, bortset fra det med hestene. Og hvis jeg skal vælge imellem rollespil hvor man godt må tale om heste men som har et usammenhængende regelsystem uden kan-man-så-kan-man (eller hvor arrangørerne taler med to tunger), og rollespil hvor man ikke må tale om heste men hvor regelsystemet er simpelt, velfungerende og arrangørerne virkelig går i spidsen, så vil jeg da klart foretrække sidstnævnte. Gid alle rollespilsarrangører var af samme slags som jer der arrangerede Khypris.

Kathrine-
Abel
Newbie
Indlæg: 15
Send besked
avatar
Indlæg Re: Tak for et fedt scenarie
den: August 10, 2012, 11:20

*bump* og copy paste:

Jeg vil opfordre alle til at skrive en evaluering. For arrangørerne er disse guld værd! For kommende arrangører kan de blive guld værd, og vi medspillere synes de er fantastiske at læse.

Derfor, gør os alle sammen en lækker tjeneste. Evalueringer behøver ikke være lange romaner, puntform er også et godt arbejdsredskab.

Venligst Kathrine Abel
- Enkefru Heike.

Sider: [1]
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.272 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.