Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.

Sider: 1 2 [3] 4
Forfatter Emne: Les Lanciers
Christian-
Gjelstrup
Newbie
Send besked
Indlæg Re: Les Lanciers
den: May 19, 2012, 23:42

Citat fra Thomas Aagaard den May 19, 2012, 00:31
(...)Lad være med at tage til scenariet under den præmis at det er vigtigt for netop din gruppe at I kommer til at sidde i toppen, for det kan føre til megen bitterhed. Så kast jer ud i den mørke fantasy setting og nyd når jeres planer fejler og I bliver røvrendt og trukket gennem sølet.
Brug 90% af jeres planlægning på at forberede hvordan I taber på en fed og episk måde, frem for hvordan I vinder...

Det gælder også hvis man lavet planer om "events". Acceptere på forhånd at folk vil udnytte dem til deres egne formål...

Vil det passe med arrangørernes vision hvis en bretonsk bonde laver lommetyveri på sin ridder/herre?

mikkelmcst-
eel
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 02:20

Nej.

Rasmus-
Pedersen
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 02:28

.

Kasper-
Sangill
Administrator
Send besked
den: May 20, 2012, 03:12

Citat fra Christian Gjelstrup den May 19, 2012, 23:42
Vil det passe med arrangørernes vision hvis en bretonsk bonde laver lommetyveri på sin ridder/herre?

Svaret er et rungende NEJ, jeg er ganske vist ikke arrangør men jeg snakker nok med dem til at vide at svaret er NEJ NEJ OG ATTER NEJ!

Borgere beskytter borgere, i kvarteret!

Lars Kjær
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 09:37

det tror jeg da

Daniel-
Bliss
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 12:44

Kan ikke helt forestille mig i hvilket univers at en bonde ville drømme om at stjæle fra sin ridder :-P

Thomas-
Aagaard
Administrator
Send besked
den: May 20, 2012, 14:19

Læs lige http://aar1.khypris.dk/regler/tyveri/ IGEN!

Og så overvej hvad du mener med at sjæle.

Og hvorfor skulde du gøre det? og hvad får du ud af det? både inngame og offgame.

Husk at den perfekte forbrydelse er omtrent ligeså kedelig, som hemmeligheden, der aldrig blev afsløret, så efterlad gerne spor og hold tingene i spil.

Hvis det er fordi du vil have flere penge til at drikke for, så er der andre og lettere måder at få det på. Hvor der ikke er samme risiko.

Tag et æble fra et bord? tja, straffen hvis du bliver taget i det er sikkert en tur i gabestokken eller prygl... men det har ingen offgame konsekvenser.
Og det afhænger også af hvem som opdager dig. En ridder eller en af husbønderne.

Men at forsøge at tage noget direkte fra en af ridderne er meget, meget dumt.
For bliver du opdaget, så vil de slå dig ihjel på stedet.

Og jeg kan ikke se hvordan udbytte på nogen måde kan stå mål med risikoen.
Og her snakker jeg både udbytte for rolle, i værdi og udbytte for dig og spillerne omkring dig.
Og din rolle vil miste hovedet hvis du bliver taget i det. Og det giver problemer for dig, de folk du spiller i gruppe med og os arrangører.

Lad være med at spille folk op i en krog, hvor du ikke giver dem andre muligheder end at slå dig ihjel.

Christian-
Gjelstrup
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 14:45

OK. Men Jeg har skam læst det, under punkt 3 står der: "Hvis du stjæler penge, så tag en håndfuld. Lad være at stjæle alle folks penge, da der ikke er særlig konstruktivt. Man stjæler af nød ikke af lyst." Med lommetyverier er der højest tale om en håndfuld, og med mindre at ridderen er en fattigrøv (af en ridder at være), har han mange flere penge end dem han har på sig. Hvis lommetyven efterlader spor, kunne det skabe spil ved at ridderne får et mysterium at løse. Og man er jo ikke i Khypris hvis man ikke er stukket af fra noget vrøvl, som fx at man ikke kender sin plads. Desuden har der en til flere gange været oprør i Bretonnia, så JEG kan godt forestillle mig et univers hvor en bonde kan finde på at stjæle fra sin herre. Men hvis i off-game er imod det, skal jeg nok lade være.

Daniel-
Bliss
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 17:28

Jeg tror pointen er at man skal overveje om ens rolle er en person som stjæler.

Hvis ens rolle er en tilfreds bonde som har til dagen og som ikke har en bekymring i livet, så stjæler man ikke.
Det handler ikke om at nogle ser ned på det eller er imod det. Men hvis ens karakter ikke har en god grund til at gøre det, så skal man jo ikke gøre det. Der er sikkert mange lommetyve i Khypris og andet pak til at stjæle fra ridderne.
Men hvis man er en bonde under en god ridder og man har det godt... så er der ingen grund til at stjæle.

Sumasummarum... det handler om din karakter og de omstændigheder din karakter lever under. Stjæl hvis du absolut vil... men regn med at du eller andre mister hovedet på grund af det.
Hvis min karakter stjal fra sin ridder ville jeg ikke bare blive straffet, min familie ville blive straffet, vi ville miste gården og vinstuen og blive udstødt. Derfor er det ikke det værd at stjæle hvis man har det godt i forvejen.

Der er mange roller som har grund til at stjæle. Men der er sikkert lige så mange som ikke har en grund til det.

Og som Aagaard sagde: lad være med at skabe en situation som kan være spilødelæggende for dig selv eller andre.

Og måske tilbage til trådens emne: Lanciers.
Jeg lægger gerne lokaler til en dans. Både i vinstuen og på gården :-)
Men skab endelig festlige situationer hvor man kan bruge dans (og musik) som et stemningsskabende middel. Måske man skulle arrangere et ægteskab for et familiemedlem eller lign?

Michael-
Gärtner-
Nielsen
Newbie
Send besked
den: May 20, 2012, 21:34

Ridderne går ikke med penge eller betaler selv.

Men jeg synes det er fint med ideer om lommetyverier, kleptomaniske grunde eller for mad.

Hvis en ridder er sunket saa dybt at han går rundt med penge er han nok alligevel et let offer i hans øl brændert.

men du kunne prøve at slås med mig om en håndfuld af herrens penge, da jeg en skal betale for dem.

- Migal

Sider: 1 2 [3] 4
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.227 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.