18. juni

Hejsa alle dejlige deltagere.

Arbejdet med at få koordineret det sidste på jeres allesammens grupper, går snart for alvor i gang.

Målet er at alle kan få en “gruppe rolle”. Dvs. en beskrivelse af jeres gruppe og situation, samt en liste over de venligsindede grupper i har, samt hvilken grupper, jeres gruppe hader.

Det er også her at jeres egen gruppes egne målsætninger står beskrevet og at det samtidig fremgår hvad I for alt i verden vil forhindre.

Derudover bliver der en liste over alle de folk, der er med i gruppen med deres offgame navn og deres ingame navn, samt mail oplysninger.

Vi gør dette for at alle i gruppen skal have adgang til alle oplysninger, så det ikke kun er personen, der har haft kontakt til arrangørerne, der har 100% styr på gruppen.
Vi satser på at alle grupper har minimum en fjendtligsindet gruppe og en venligsindet gruppe, så hvis I allerede har nogle særlige ønsker, skal i sende dem i en mail til:

mail@khypris.dk med titlen “jeres gruppenavn” venner og fjender”.

Prøv at få dette gjort. Jeres scenarie bliver klart bedre på denne måde, og vi vil virkelig gerne arbejde for at give jer alle en knaldgod oplevelse med masser af konflikt, spænding og intrige.

Update:

Vi hader det allesammen som pesten (jeg gør i hvert fald). Briefing er endelig ved at være slut og nu skal alle “vigtige” roller præsenteres og hives op på podiet, så man har en anelse om hvem der kongen, hvem der er bryggeren, hvem der er bageren etc.

Det vil vi gerne komme om ved at bede folk sende et billede ind, så vi kan føje det til “En Guide til Khypris”, der er under udarbejdelse.
brug mail@khypris.dk

På den måde kan folk sætte ansigt på hvem der er hvem i byen, hvis man burde kende dem.
Dvs. de folk, der får sendt et billede ind ved folk hvem er, og de der ikke gør lever i ugenkendelighed.

Hjælp os til en hurtig briefing. Tak.

P.S: Deadline er fredag d.29 juni: Kl: 17:00. Alle indsendte billeder efter dette, kigger vi ikke på.

Mvh
Arrangørerne.

13.Juni

Så er gruppe oversigterne opdateret.
Dog valgte jeg af tekniske grunde at gøre det forfra, så alt data er taget fra tilmeldings databasen.
Så hvis du på et tidspunkt har sendt os en mail med rettelser, så kig lige om det er gjort. Hvis ikke send mailen igen. Tak.

Som man kan se hvis man kigger siderne igennem, mangler der hos nogle grupper og en del folk deres offentlige beskrivelser… Det skyldes at vi ikke har modtaget en…
(Eller vi blot ikke kan finde den) Så send det venligst igen.

Vi har spildt lidt tid på at se TV, hvor 22 mænd rendte forvirret rund på en græsplæne efter den samme bold… men vi er nu igen igang og Allan er ved at skrive tekster omkring hvilket styreform de forskellige kulture går ind for…

Update:

Der er nu en tekst om forskellige styreformer oppe (under Kulture):
http://aar1.khypris.dk/kulturer/mulige-styreformer/

Hver af dem har fået en tråd på forumet, så i kan snakke om dem.

Vi har også lavet første version af fordelingen af huse og telte… Men den skal vi lige se på igen, før den kommer ud.

 

Aagaard

 

10.juni

Så er jeg dukket frem fra eksamens helvede.

Det betyder at der igen bliver arbejdet på årets store Kulturbasseret konflikt scenarie og jeg er gået igang med at besvare mails som er om tilmeldinger/betalinger.
Mails som kræver at Allan og jeg diskutere emnet, vil først blive besvaret i løbet af ugen.

 

Aagaard

23.Maj

Deltagerbrev 1 blev sent ud i går.

Hvis man ikke har modtaget det, så må man gerne kontakte os. (og iøvrigt tømme ud i sin innbox hvis den er fyldt)

Det kan for god ordens skyld også findes Her:

Der bliver arbejdet på forskellige guides og vi er så småt gået igang med at kigge på byplanlægning og mere i den dur.

Det skal dog siges, at i ikke kommer til at høre så meget til os de næste ca. 2½ uge, da overarbejde, familiestuff, firmabesøg og eksamen endnu en gang kræver opmærksomhed.

I kan selvfølgeligt stadigt sende os mails og skrive på forumet, men de vil nok ikke blive besvaret før vi igen, begge to, har tid.

13.Maj

Så er vi endeligt færdige med vores “kostumeguide”.

Vi havde håbet at være klar tidligere, men at besvare mails og få styr på hvad folk skal spille, har vi valgt at prioritere højere.

Guiden er sendt ud til folk pr mail, men kan også findes her.

Denne PDF er ment som en inspirations guide til forskellige måder, hvorpå du kan designe dit tøj og din generelle stil. Der er ingen forklaring på, hvordan udstyret er lavet og det er heller ikke meningen…
(For den slags kig under Under Guides)

 

Husk at oprette dig på forumet og deltag endelig aktivt i debatterne og få kordineret spil med både venner og fjender…
Og hjælp derigennem med at gøre Khypris til årets helt store scenaireoplevelse.

 

Vi ses på Forlev spejdercenter i Juli.

mvh
Allan (Einherjerne) og Aagaard (TRoA)

10.Maj

Lige en hurtig opdatering:

  • Alle Don’er og gruppeansvarlige har modtaget en oversigt over Don/klient forhold.
  • Vi er nede på en håndfuld folk som ikke har betalt (eller har lavet en aftale med os om hvornår de gør det).
    I den process er der kun kommet et enkelt afbud.
  • Vi har  fjernet tilmelding siden.
  • Vi har tilføjet en ny underside: “Guides”
    Her vil der løbende kommer guides til hvordan man lave dit og dat, links til hvor man finder gode mønstre m.m
    Hvis DU har en god guide eller link, så lad en tråd med det på forumet -> under inspiration.
  • Deltagerbrev 1 er 95% færdigt, og er lige sendt til gennemlæsning ved vores læse-slaver.
  • Billederne til vores “Kostume-inspirations-PDF” er smidt op på forumet. Og vi er i gang med at skrive den tekst der skal følgemed.
    (Er på ca. 22500 tegn. dvs 9½ sider ifølge Aarhus universitets regler… så det er en helt eksamensopgave)
  • Der er bestilt 85m2 Teltdug, til at lave overdækket terrasse til Kroerne og spisesteder.
  • Vi er i gang med at skaffe flere telte. Hvis Din gruppe selv har telte, så vil vi gerne vide det. OG hvis du ligger inde med ekstra telte, så vil vi MEGET gerne høre fra dig.
    (kontakt os som altid på mail@khypris.dk)
Vi vil lige minde alle om at den korrekte måde at kontakte os på, er via mail@khypris.dk – For så modtager vi begge to din mail og vi holder alt vores kommunikation samlet.
(hvis det er om forum brugergrupper eller andet forumrelateret, så er en PM via forumet dog også helt ok)
Vores private mails, Facebook beskeder, telefon og sms’er er IKKE den korrekte måde.
Og at ringe til kæreste, vores mødre eller anden familie er SLET IKKE måden at gøre det på.
Der vil i deltagerbrev 2  blive offentliggjort et telefon nummer man kan bruge. Men ikke før.

8. maj

Så oprindede dagen, hvor vi nåede de 300 tilmeldte til Khypris og derved ramte vores deltagerloft.

Det er dog ikke alle, der har betalt endnu, så indtil videre har vi lukket for tilmeldingen og vi sender mails ud imorgen til de der endnu ikke har betalt.

Disse får indtil til og med d.16 maj til at få overført penge.

Efter den 16 maj kigger vi igennem hvem, der har fået betalt og derefter åbner vi tilmeldingen igen efter et “først til mølle princip”.

Så hvis du er tilmeldt og vil med til et af sommerens helt store scenarier, så se at få betalt. Alle burde have fået løn, SU og whatnot for ganske nyligt.

Hvis der er nogle særlige forhold, der gør sig gældende, så kontakt os på mail@khypris.dk, så skal vi nok finde en løsning. Vi er ikke urimelig, vi vil bare gerne have styr på sagerne.

Vi glæder os til at se jer til det kulturbaserede konflikt scenarie, Khypris – År 1.

Mvh

Allan og Aagaard.

 

6.Maj

Tilmeldte:

Vi er nu oppe på 287 tilmeldte.
Det betyder at vi har lukket for tilmeldingen midlertidigt.

Vi vil selvfølgeligt op på de 300 spillere (de 287 er ink. arrangører),
men det bliver ud fra hvilket roller scenariet har brug for og ikke “først til mølle”.

Der ud over så går vi efter tilmeldt og betalt… så hvis du endnu ikke har betalt, så får det gjort i dag. (se HER for hvordan )

Mails:

Oven på eksamen, flytning, konfirmationer og grand opening i Dragonslair får vi forhåbentligt tid til at gøre noget ved vores bunker af mails… i løbet af de næste dage.

Aagaard

25. April

Der er , som de fleste af jer nok ved, krigslive her i weekenden.
Det betyder at vi begge to er væk i weekenden og vi har traditionen tro, lige  117 ting vi skal have lavet i sidste øjeblik.

Dertil kommer at jeg har en eksamen på Torsdag den 3.Maj.

Så det korte af det lange, er at i ikke skal forvente svar på mails før efter den 3.maj.

Ja, det er ikke særligt praktisk, men jeg bestemmer desværre ikke hvornår mine eksamener ligger.

 

Aagaard

 

——–

23. April

Så er vi nået op på over 210 deltagere, og der kommer nye folk væltende ind hver dag, samt nye grupper, der vil med.
Vi står derfor med det luksus problem at der ikke nødvendigtvis vil være plads til alle de folk der gerne vil med.

Hvis vi tæller antallet af deltagere i de grupper vi har og de nye forslag vi har fået, så er vi oppe over de 300 deltagere i alt.

Så hvis DU vil være sikker på en plads så skal du se at få dig tilmeldt og få betalt. Vi har et maks. på 300 og det har vi tænkt os at holde.
(Det er et spørgsmål om logistik)

Generelt har vi ikke (længere) brug for: Vi vil gerne have:
Don familie. (har vi) Grupper fra De Tretten Stater.
Præster. (har vi) Skjalde.
Folk der vil sælge råvare. Små grupper. (3-5 personer)
Folk der vil sælge alkohol. Tileanske Klientgrupper.
Folk der vil spille en speciel kultur. Folk der vil sælge ”fastfood”.
Folk der vil sælge alkohol. Folk der vil sælge andet end råvarer.
Folk der vil være rige. Folk der lever fra dag til dag. (daglejere)
Folk der vil spille pengeudlånere. Tiggere og pak og andre usle flygtninge.
Folk der vil have en smugkro og sælge alkohol. Folk der lige er kommet til byen.
Store grupper… (dvs 8+)  
”lejesoldater” (dette gælder også hyrede bøller)  
Folk der vil sælge alkohol og være rige.  
Sigøjnere  
Jægere (der er intet bytte i området)  
Læger (har vi)  

 

Danske rollespillere er generelt elendige til at få sig tilmeldt i god tid (dette gælder nogle gange også undertegnede) og det gør livet surt for scenarie arrangører og i værste fald gør det at scenarier bliver aflyst, da det virker som festen ingen gider med til.
Så vi er glade for at dette ikke bliver et problem i vores tilfælde, da det værste der nu kan ske, er at vi siger nej til folk der tilmelder sig for sent.

I en tid hvor vi skal konkurrerer mod udenlandske larpfestivaler såsom Mythodea og Drachenfest, så er vi utroligt glade for opbakningen til dette jyske samarbejde, og vi håber at flere i fremtiden vil købe dansk og være lige så dygtige til at tilmelde sig i god tid, som I har været til Khypris – År 1.

Mvh

Arrangørgruppen,
der har et internt væddemål om, hvorvidt vi når 300 deltagere 3 dage efter d. 7. maj eller først 3 dage efter 4. juni.

 

——————-

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.