Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.

Sider: [1]
Forfatter Emne: Don/Donnas indkomst...
Jeanett-
Greve
Newbie
Send besked
Indlæg Don/Donnas indkomst...
den: February 2, 2012, 14:37

Det her indlæg er ikke et spørgsmål eller en debat. Det henvender sig hovedsagligt til dem der skal spille Don/Donna og deres grupper...

Har I tænkt på hvordan i for en eller anden form for indkomst. Og hvis ikke var det nok en ide, enten at finde på et erhverv selv eller slå jer sammen med nogen der har et erhverv kørende.

Grunden til dette indlæg var at jeg fik afvide (rygte), at det muligvis ikke kunne være muligt at lave et samarbejde med dem vi havde planer om, fordi der var nogle Don familier der ikke havde fundet nogle så kaldte bønder. Altså små gruppe eller klienter som kan tjene penge til dem. Og derved ville de grupper vi havde aftalt spil med blive smidt ud unden andre hånder... Og derved ødelægge vores planer og spil.
Hvilket jeg personligt synes er træls når man har lagt en del arbejde i det...

The vice Mama in the house of courtesans... Casa di Bella... If you can afford one of my girls you are truly wealthy...

Thomas-
Aagaard
Administrator
Send besked
Indlæg Re: Don/Donnas indkomst...
den: February 2, 2012, 23:43

Alle Don grupper skal have en direkte indkomst fra deres egen kro/handelshus/værtshus eller andet. Det er ikke tanken at man kan leve af de penge man får fra klienterne.
Hvad og hvormeget der skal betales i gaver/beskyttelsespenge skal være et rollespilsspørgsmål, og ikke et spørgsmål om at Don'en er nød til at indkræve mange penge for at få råd til aftenmaden.

Men det er vigtigt er at vi får en magtballance som giver en sjov konflikt.
Og det kræver at alle Don-grupper skal have klienter under sig når spillet starter og så længe nogle Klientgrupper siger "vi er ligeglade med hvem vi høre under" så er der ikke noget problem.
Men hvis en Don-gruppe laver aftaler med 90% af klientgrupperne. (overdrivelse fremmer forståelsen) så bliver det et problem...

Så forudsat at vi får et par klientgrupper mere der er ligeglade, så vil det ikke blive et problem.

Jeanett-
Greve
Newbie
Send besked
den: February 3, 2012, 11:43

Okay... For det er det der bekymre mig lidt... At vi har gået og palnlagt og lavet gode aftaler som fremmer ikke mindst spillet men også stemningen i spillet... Og så skaber det en mega utryghed, når man så får afvide at det muligvis ikke kan lade sig gøre... Som Rostok sagde: "det er træls at vi skal lide uden at andre ikke har gjort et større arbejde for at få det til at hænge sammen" Ikke ordret citeret men noget i den stil. Og forstå det ikke som at jeg er sur eller vred for det er jeg ikke, kan godt se den mulige problemetik ved at alle ikke hvor lige meget kage... Men en bekymring af at det arbejde vi har lavet og kommer til at lave, vil blive smidt for alle vinde...

The vice Mama in the house of courtesans... Casa di Bella... If you can afford one of my girls you are truly wealthy...

Allan-
Davidsen
Moderator
Send besked
den: February 3, 2012, 18:04

Der er vist ingen der har nævnt at jeres arbejde skal kastes for alle vinde, men hvad hvis alle der spiller klienter til scenariet vil under samme Don Familie? I så fald får de andre Don Familier ingen klienter, og så falder spilstrukturen for Tilianerne fra hinanden og alle får et dårligere scenarie...

I så fald at det skøre skulle ske og alle vil høre under samme Don, så bliver vi pinedød nød til at hive lidt rundt på folk.
Når det ikke kun er ens egne behov, der skal tages hensyn til, så bliver man nødt til at indgå kompromiser.

Nu skal det jo heller ikke hedde sig at ingen får det som de vil have det, for vi vil gøre alt for at alle bliver tilfredse.

Lige nu sidder vi dog med det problem at det ikke er alle Don grupperne der har fået tilmeldt sig, så det er svært at have overblik over hvordan det helt præcist hænger bedst sammen.

Mvh
Allan.

Morten-
Tellefsen
Newbie
Send besked
den: February 5, 2012, 21:23

Jeg vil lige indskyde på vegne af et par andre Tileanske familier (som snakker sammen) at det altså ikke behøver være et problem at flytte rundt på klienter. Vi er enige med arrangørerne i at det ikke kun handler om den enkelte familie, men om at skabe et fedt Tileansk miljø i det hele taget, og bliver det bedre af at der flyttes lidt rundt på nogle klienter - så gør vi bare det. Bottomline er at hvis vi selv gør det så er det bedre end at vente til arrangørerne er nødt til det for magtballancens skyld.

Daniel-
Bliss
Newbie
Send besked
den: February 7, 2012, 00:40

I forhold til hvor vidt man kan arbejde sammen som man havde planlagt. Man har altid nogle planer som man går ud fra indtil man må ændre noget. Jeg har aldrig oplevet at alle ens planer gik igennem præcist som jeg planlagde dem.
Nogle gange ændrer man dem selv... og andre gange ændrer man dem på opfordring af arrangører eller lign. for at opnå en bedre spildynamik eller for at tilpasse på bedste måde for den brede helhed af spillere.
Min gruppe er f.eks. blevet ændret lidt på opfordring af arrangørerne, og har derfor måtte opgive nogle samarbejder og indgå nogle nye, en ændring som vi med glæde er gået med på for at hjælpe give en bedre oplevelse for flere end os selv.

Sider: [1]
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.294 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.