Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.

Sider: 1 2 3 4 [5]
Forfatter Emne: Fornærmelser
emilgreve
Newbie
Send besked
Indlæg Re: Fornærmelser
den: May 30, 2012, 12:22

Først skal det understreges at jeg ikke er arrangør.

Arrangørernes argument for at heste ikke eksisterer, er formentligt det ganske logiske, at de ikke er til stede i scenariet, hvorfor de på ingen måde har relevans for spillet. Warhammerverdenen er modificeret af arrangørerne så den passer til det scenarie de ønsker at lave, derfor må vi som spiller acceptere at arrangørerne kun har medtaget dele af denne verden herunder altså ikke heste.
Heste er ikke på samme måde som de tretten stater eller Tilea med til at sætte de overordnede rammer for baggrundsverdenen, men derimod en mindre detalje uden betydning for forståelsen af spilverdenen. Det samme gør sig gældende for alle andre detaljer i Warhammerverdenen - lad vær med at brug en masse tid på at tale om ting som ikke er til stede i scenariet. Omvendt skulle disse ting uventet dukke op til scenariet i form af kaosdæmoner eller særlige dørtærskler fra Stirland vil det naturligvis give mening at begynde at tale om dem, skrive sange om dem m.v.

Jeg har vanskeligt ved at forstå det tilsyneladende store behov for at heste skal være en del af den fællesfiktion vi skal lege i, når nu arrangørerne klart har meldt ud at der er en masse andet sjovt legetøj i fællesfiktionen som rent faktisk er til stede på Forlev, som dunkelsten, mutanter og "mørke".
Hvis og såfremt man har lavet en rolle, som hænger uløseligt sammen med et dyr eller en ting som ikke er til stede, bør man efter min mening gøres sig nogle grundige overvejelser om den rolle man ønsker at spille.

emilgreve
Newbie
Send besked
den: May 30, 2012, 12:25

Med andre ord; kan vi ikke stoppe snakken om heste og i stedet diskutere hvordan vi leger med de sjove ting som er med i spilverdenen?

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at høre flere bud på hvordan folk har tænkt sig at spille på deres rolles mørke og hvordan de har tænkt sig at spille brutalt spil i hele tre dage, jf. Lars Kjærs tråd om dette emne.

Allan-
Davidsen
Moderator
Send besked
den: May 30, 2012, 12:36

Det som Emil siger...

liserasmus-
sen
Newbie
Send besked
den: June 20, 2012, 00:26

Klassikeren i middelalderen er jo noget med kropsfunktioner eller noget med dyr.
Så "du stinker som den største svinelort" ville måske kunne gøre det? :)

Anita-
Madsen
Newbie
Send besked
den: June 21, 2012, 21:59

Ang det med hvordan man vil spille på sit mørke... Altså... Min figurer psykotisk, og det på grund af en helt ustyrlig nysgerrighed. Hun kan ikke se grænsen for hvornår hun træder andre over tæerne, ej heller kunne hun se det amoralske i at hun dræbte en dreng for at garve hans hud, af nysgerrighed efter hvordan det skind ville blive.

Hun kan godt finde på at fortælle det til folk hun ikke synes om, som trussel, samtidigt med at hun fortæller dem hvor utroligt flot hud de har... ;) Såå.... Jeg ville mene jeg har nok at spille på :D

Proud cosplayer. Finally picking up LARP now. ;)

Jeanett-
Greve
Newbie
Send besked
den: June 22, 2012, 11:23

Så var det nok en ide at du smed indlæget i den rigtige tråd...

http://aar1.khypris.dk/forum/?mingleforumaction=viewtopic&t=127

The vice Mama in the house of courtesans... Casa di Bella... If you can afford one of my girls you are truly wealthy...

Anita-
Madsen
Newbie
Send besked
den: June 22, 2012, 22:33

Nu VAR det jo ikke mig der kom ind på det emne først.

Men angående fornærmelser mener jeg da det samme som Lise (... hvilket jeg ofte gør.)

En grov fornærmelse (som svar på foregående fornærmelse) kunne da vel evt. være 'Ja, det kan muligvis være, men sådan som dit ansigt ser ud skulle man tro din fader har horet med fårene i stalden.' Eller lignende?

Proud cosplayer. Finally picking up LARP now. ;)

Sider: 1 2 3 4 [5]
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.31 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.