Regler

De diegetiske regler
Vi bruger regler når virkeligheden ikke er spilbar. De gængse simulerings regler, lader en ”offgame” effekt overtage hvor den forhåndenværende handling ikke kan udføres eller kan være til skade. Til Totem benytter vi os af diegetiske regler.

Den diegetiske regel viser sin styrke når det kommer til sociale handlinger. Vi vil til BóSotó tage brug af diegetiske regler i udlevelsen af elskov og statuskamp der er inkorporeret i scenariets koncept

Alfakamp
Alfakamp tager afsæt i det konkurrenceelement der ligger i at fastholde øjenkontakt. I det øjeblik to parter er klar over at øjenkontakten er låst VIL der komme en taber og en vinder. Indsatsen er uendeligt lille da ”kampen” kun har to deltagere, men den stiger voldsomt proportionelt i forhold til hvor mange tilskuere der opfatter ”kampen”.

I scenariet vil denne sociale evne eller dette instinkt overtage fysiske kampe og bestemme social status. Kampen er ritualiseret i tre niveauer der hver især øger opmærksomheden om kampen og derved indsatsen. 1: øjenkontakt. 2: fysisk konfrontering. 3: verbal udfordring. Underkastelsen følger de samme tre niveauer. 1: nedslået blik, 2: fysisk underkastelse. 3: verbal underkastelse. Længden af underkastelsen er per vinders diskretion og/eller nåde.

Ars armandi
Ars armandi (kunsten at elske) er udviklet af arrangørgruppen af samme navn til det svenske scenariet mellem himmel og hav.

I store træk lader den spillet foregå i en verden hvor pik-i-kusse er et nødvendigt onde for reproduktion, men selve elskoven tager brug af armene som erogene zoner. Dette flytter berøringen til et trykt sted på kroppen. Med hænderne som fokus for elskovs agten giver den en bred vifte af muligheder for kommunikation i agten. Forførende, styrende eller drillende. Hænderne giver spilleren alle værktøjer for at spille det amourøse forhold.