Forum

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.

Sider: [1] 2
Forfatter Emne: Motiver til renhedssegl(purity seals)?
steffenjor-
gensen
Newbie
Send besked
Indlæg Motiver til renhedssegl(purity seals)?
den: May 15, 2012, 14:35

Hej

Jeg har tænkt mig prøve Migals "guide" til at lave renhedssegl, som kan findes på Krigsliveforummet.

Men. Hvilke motiver er det ok at tegne i de her renhedssegl?

Jeg har ikke så godt styr på om de kun er "rigtige", hvis der er bestemte motiver på, og jeg gider slet ikke stå og diskutere warhammer-korrekthed under scenariet, så er der nogen der har nogle inputs til, hvad motivet på et renhedssegl må være?
Måske endnu vigtigere, hvad det ikke må være?

Med motiver mener jeg det der er tegnet/formet inde i seglet(ofte skulls eller religiøse tegn, samt diverse tekst på latin mv.).
Se evt. her:

http://krigslive.dk/debat/viewtopic.php?f=8&t=466&st=0&sk=t&sd=a&start=20

Min rolle kommer fra Middenheim, så jeg har selv tænkt på noget med en ulv, Ulrich og den slags.

- Steffen

Michael-
Gärtner-
Nielsen
Newbie
Send besked
Indlæg Re: Motiver til renhedssegl(purity seals)?
den: May 17, 2012, 19:54

For at være reelt Kejserligt må det "IKKE" være:
- Kaos-stjerner eller andre Kaos tegn.
- Ting som ikke eksistere i Warhammer verdenen såsom jagefly eller vaskemaskiner ;)
- Æh, jeg tror det var det.

Kranier er en favourit. Kranier med glorier, vinger, kroner, sejrskranse, dolke igennem sig mm.

Derudover er det aller vigtigste at have noget der er sigende for din karakter, eller for dig (meta humor på tysk eller latin er ofte blevet brugt som teksten på tekst-strimlen).

Personligt foretrækker jeg mit renhedssegl med månen m. ansigt (sandsynligvis den onde måne Morrslieb), da den gik igen på mange af de gamle GW tegninger og igen på nogle hjelm designs i Empire at War settings bogen (tror jeg nok den hedder).

Og mht. tekst strimler er min favourit den gamle kroregning jeg har skrevet på tysk. Den er lidt sjov og jeg bruger den til de karaktere der ikke kan læse og skrive, men gerne vil være med på "moden".

Anyways, en hurtig inspirationsliste: En fisk, Gude symbol, En krone, Kranie, Løve, En Sol eller Måne, en Griff, En ørn (evt. med to hoveder), et timeglas, et tohalet komet, en hammer (evt. ghal maraz), tekst med mere.

Det er dog kun de allermest kejserlige ting der står i den liste. Hvis din karakter er en smed, eller har haft gode tider med en lille dværge kvinde, så kunne du evt. ha' en ambolt på. Eller hvis du er fisker, så en fiskestang. Det kan også være så abstrakt at du har striber eller prikker, muligvis endda et lille regnestykke.
Hyldester til andre nationaliteter eller deres guder, kan jo sagtens forekomme på Kejserlige segl, hvis der er en grund, som ikke behøver at være synderligt god.

Der er ofte ikke så mange der kigger ordentligt efter, så man kan skrive eller lave det mere fjollede ting der, og så gå at grine lidt over dem under spillet. Hø hø hø.

- Migal

Michael-
Gärtner-
Nielsen
Newbie
Send besked
den: May 21, 2012, 13:48

Eller en sæl. Det ville være fantastisk at have en meget ren sæl på et purity seal.

:)

- Migal

Rasmus-
Pedersen
Newbie
Send besked
den: May 21, 2012, 22:34

I hereby name the seal-seal, Cecil the Zealous Seal!

Mads-
Winther-
Johansen
Newbie
Send besked
den: May 22, 2012, 08:21

NU spørger jeg dumt, da jeg ikke ligefrem er ekspert i warhammer ;) , men jeg troede Purity-seals var en form for religiøst symbol (Ligesom det kristne kors i en halskæde). Men jeg må have misforstået et eller andet. Eller?

Michael-
Gärtner-
Nielsen
Newbie
Send besked
den: May 22, 2012, 13:05

Nej, det er rigtigt nok.

Men, eftersom der er to forskellige version af warhammer: Den høj-episke warhammer figur spil, hvor alle fra Kejserriget er gode og purityseals udelukkende er religiøse, samt den rollespilsmæssige (Warhammer fantasy roleplay 2 eksempelvis), hvor næsten alle fra Kejserriget er nogle egoistiske røvhuller og purityseals kan købes af både fiskehandleren, som et tegn på at hans fisk er rene og af tyvelauget, som tegn på at man har betalt sin "skat".

Setting nr. 2 er i mine øjne mest interessant, for der kan man gøre som man vil og være en sigmarpræst med en fisk på hovedet, der råber på brandskatning af bordeller, istedet for at alle sigmar præster er skaldede mandekæmper med tohåndshamre.

Så jo, de er altid religiøse, men den del af setting fortolker jeg ofte til: Nej de er ikke.

Sådan er det jo med fortolkninger. :)

- Migal

Mads-
Winther-
Johansen
Newbie
Send besked
den: May 23, 2012, 10:44

Du kan et eller andet med fortolkninger af Warhammer xD
Tak Migal :P

Rasmus-
Pedersen
Newbie
Send besked
den: June 1, 2012, 15:24

Ville mægtigt gerne poste et billede af mit nylavede episke segl med sæl-motiv, men hunden har lige tygget det i stykker :(

Christina-
Grønlykke
Newbie
Send besked
den: June 14, 2012, 09:18

Jeg vil lige vise den her. Det er et forsøg og jeg er ikke helt færdig med at eksperimentere. Det er lavet af.. saltdej! Uendeligt billigt og nemt at arbejde med. Saltdejs nemesis er vand og fugt. Derfor er det lakeret med vandfast gulvlak. Næste trin er, at lægge det på altanen i regnvejr og se om det overlever. Derefter skal der selvfølgelig stofstrimler og skrift på. Det er ca 9cm i diameter og kraniet er ca 4 cm.
Image

Kathrine-
Abel
Newbie
Send besked
den: June 14, 2012, 11:10

Kæft hvor er det fedt Christina!

Sider: [1] 2
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.297 sekunder.

Seneste indlæg på forum

Beskeder

Log ind for at se dine beskeder

Login eller registrer

Du kan logge ind med din Facebook, Google, Yahoo eller Wordpress konto.