Regler

Kamp
Kamp til 2091 - Ikke alle ørne kan flyve foregår både med skydevåben og med nærkampsvåben. Som skydevåben bruger vi særlige automatrifler, der består af en hardball-pistol med en træ-ramme udover, så det ligner en riffel. Riflerne skyder ikke med noget, men giver en "bang!" lyd fra sig når de bliver affyret. Som nærkampsvåben bruger vi bløde rollespilsvåben. Grunden til, at de Europæiske tropper bruger nærkampsvåben er, at man har opdaget at der skal mange skud til for at en mutant falder, men kun et par gode hug med en brandøkse eller lign. skarp, tung genstand. Det har betydet, at sværdet er blevet populært efter mange års samlen støv på museer - for man løber hurtigere tør for ammunition end for styrke i sin sværdarm...

Skade
Man kan blive skadet på to måder til 2091 - Ikke alle ørne kan flyve.
Skydevåben: Peger en fjende på en og trykker på aftrækkeren kan man høre et "bang!" og man falder om og spiller såret - lidt som når man leger krig.
Nærkampsvåben: Bliver man ramt af et nærkampsvåben falder man om og spiller såret - som når man spiller fantasy-rollespil og kun har 1 livspoint.

Rollernes Særlige Regler
Derudover kan de forskellige roller noget særligt. De første tre roller er Europæiske soldater, mens de to sidste er på fjendens side.
Soldat: Er udstyret med en automatriffel og et nærkampsvåben, men skal lægge riflen på jorden før nærkampsvåbnet må bruges.
Feltlæger: Kan helbrede en såret soldat ved at bruge en bandage. Soldaten kan dog først kæmpe med i næste kamp, og ikke mere i denne kamp.
Stormtropper: Må bruge to nærkampsvåben samtidigt i stedet for at have en automatriffel. Kan stadig ikke tåle at blive ramt af fjenders skud eller slag.
Mutanter:
Mutanter skal have ca. 20 skud med en automatriffel, men skal kun rammes en gang af et nærkampsvåben for at falde.
Sorte Ørne: De Sorte Ørne er supersoldater, der fysisk er næsten ligeså stærke som mutanterne, men også er snedige og taktisk dygtige.